مالتی تاچ ( 10 فناوری برتر )

مالتی تاچ ( 10 فناوری برتر )

درباره سایت
در پنجاه سال گذشته بروز تحولات گسترده در زمينه كامپيوتر و ارتباطات، تغييرات عمده اي را در عرصه هاي متفاوت حيات بشري به دنبال داشته است. انسان همواره از فناوري استفاده نموده و كارنامه حيات بشري مملو از ابداع فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات كه از آنان به عنوان فناوريهاي جديد و يا عالي، ياد مي شود بيشترين تاثير را در حيات بشري داشته اند. پس میتوان از فناوری به عنوان فناوری روز استفاده کرد و آن را پذیرفت.

مالتی تاچ ( 10 فناوری برتر )
بازدید : 57

 

تا همین ده سال قبل تعداد افرادی که با فناوری مالتی‌تاچ آشنایی داشتن بسیار کم بود، هرچند ایده استفاده از این فناوری از زمان ساخته شدن کامپیوترها مطرح شده بود، اما تا مدت‌های مدیدی این فناوری طرفداران اندکی را به سوی خود جلب نمود. در حقیقت فناوری تاچ هم مانند بسیاری از تکنولوژی‌های دیگر از جمله مواردی بود که کمپانی مایکروسافت به اهمیت آن پی برد.
ایده ساخت پلتفرم تاچ رومیزی مایکروسافت موسوم به Microsoft Touch به سال ۲۰۰۱ میلادی باز می‌گردد، اما به خاطر برنامه‌ریزی‌های ضعیف این کمپانی، مدل اصلی آن تقریبا یک ماه قبل از آی‌فون وارد بازار شد. این ابزار هم به فرامین تاچ واکنش نشان می‌دهد و هم به اشیایی‌ که روی سطح آن قرار داده می‌شوند و به جرأت می‌توان مدعی شد که این فناوری نقش شایان ذکری را در طرح‌های آتی کمپانی مایکروسافت ایفا می‌کند. در آینده‌ای که مایکروسافت تمام تلاش خود را در محقق شدنش می‌‌کند، هر سطح قابلیت دریافت اطلاعات را دارد و تمامی ابزارها می‌توانند با انسان و حتی با یکدیگر تعامل داشته باشند. اما اگر بخواهیم کمی منصف باشیم باید بگوییم این اپل بود که با ساخت آی‌فون محبوبیت کنونی فناوری مالتی‌تاچ را رقم زد. فناوری به کار گرفته شده در ساخت آی‌فون، تماما محصول کمپانی‌ای به نام Fingerworks بود که سال‌های نخستین قرن کنونی را وقف توسعه فناوری‌های مالتی‌تاچ مختلف نمود. به لطف فناوری مذکور، محصولات مختلفی نیز ساخته شد که از آن جمله می‌توان به یک کیبورد تاچ‌اسکرین اشاره نمود و به حدی مورد توجه اپل واقع شد که کمپانی سازند آن را خریداری کرد.
البته به غیر از خود اپل، هیچ فرد و یا شرکت دیگری این کمپانی را خالق فناوری مالتی‌تاچ نمی‌داند، اما باید قبول کرد که آی‌فون نخستین گوشی ‌هوشمند بهره‌مند از نمایشگر مالتی‌تاچ در جهان بود. امروزه این‌گونه فناوری‌ها، دیگر شکل تزئینی سابق را ندارند و تقریبا در تمامی ابزارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما تمامی این ابزارها هم به یک شیوه ساخته نمی‌شوند و هر نمایشگر لمسی هم از نوع مالتی‌تاچ نیست. اما موفقیت آی‌فون و ابزارهای دیگری که پس از آن ساخته و روانه بازار شدند، موجب شکل گرفتن این باور در ذهن کاربران شد که یک ابزار در وهله نخست باید تاچ‌ باشد و در اختیار داشتن امکانات دیگر در درجه دوم اهمیت قرار دارد. شاید این فناوری ایده‌آل‌ترین روش برای دادن ورودی به هر محصول نباشد، اما قرار هم نیست که روزی از صحنه روزگار محو شود؛ اگر یکی از ابزارهای مدرن امروزی را در اختیار یک کودک قرار دهید، به طور غریزی سعی می‌کند که با استفاده از انگشتان خود با آن کار کند.



نویسنده :
تاریخ : سه شنبه 5 دی 1396 ساعت : 17:33
برچسب ها : ,
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید